31 mei 2016

Medewerkers Caparis in actie

Vanmorgen om 09.00 uur hebben Caparis medewerkers uit Heerenveen actie gevoerd . Met drie bussen kwamen zij aan. De PvdA fractie, bestuur en actieve leden stonden bij het gemeentehuis de bussen op te wachten. Wethouder Coby van der Laan werd een petitie aangeboden.

Deze petitie heeft de wethouder in ontvangst genomen maar zij kon deze niet ondertekenen. Door landelijk beleid komt er een afbouw van SW medewerkers bij Caparis. Vanaf 01-01-2015 worden er geen nieuwe medewerkers bij Caparis in dienst genomen. Wethouder Coby van der Laan gaf duidelijk aan dat zij in Heerenveen er alles aan zal doen om voor deze mensen een baan te zoeken.

Ook al verandert Den Haag de wetgeving en zit de “SW”op slot, de zorgplicht die gemeenten hebben die blijft. Daar kunnen wethouders hun ogen niet voor sluiten. Raadslid Betty van der Ven, woordvoerder voor Caparis in Heerenveen, kan zich prima bij de wethouder aansluiten.