Afvaardiging fractie op bezoek bij Stichting Vluchtelingenwerk

27 september 2019

Een afvaardiging van de Heerenveense PvdA fractie is op vrijdag 20 september op bezoek geweest bij Stichting Vluchtelingenwerk Heerenveen, gevestigd in Wijkcentrum de Kempenaer. De fractie werd ontvangen door Jaap Vellenga, senior teamleider van Vluchtelingenwerk Noord-Nederland, die in zijn welkomstwoord vertelde hoe het gaat met Vluchtelingenwerk Heerenveen. Hij deed dat samen met Monique Hoekstra, teamleider van deze organisatie.

Ook waren er vluchtelingen aanwezig, die vertelden over hun achtergrond, de reis die ze hebben gemaakt en de steun die ze hebben ervaren vanuit de gemeentelijke klantmanagers en de VWNN. Daarnaast werd informatie gegeven over de werkwijze bij integratie van nieuwe vluchtelingen. Het leverde indringende en ontroerende verhalen op. Tot slot werd de fractie verrast met een lekker diner, bereid door vluchtelingen. De fractie kijkt terug op een waardevol bezoek en afgesproken is, dat het zeker een vervolg krijgt.