Door op 28 april 2016

Groenteboer Gerry mag definitief blijven

Even was het onzeker of groenteboer Gerry Boers op zijn vertrouwde plekje mocht blijven staan. De winkeliersvereniging van het winkelcentrum De Greiden had een verzoek neergelegd bij de gemeente, voor het opheffen van de standplaatsen van de groenteboer en de kerstboomverkoper. Het winkelcentrum wordt verbouwd en de winkeliers zagen geen plek meer voor stands.

Buurtbewoner Jan Zandbergen hoorde dit en stapte naar de lokale politiek: “Gerry is een begrip op De Greiden. Wij willen hem zomaar niet kwijt.” Raadslid Jurjen Meijer (PvdA) stelde daarop vragen aan het college van burgemeester en wethouders. “Ondernemers als Gerry voegen iets toe aan onze winkelcentra. Ze hebben een sociale functie. Je kunt er een praatje maken en ze houden een oogje in het zeil,” zo stelt Jurjen.

Hierna ging wethouder Hans Broekhuizen (CDA) met Gerry in gesprek. Met resultaat. Ook na de verbouwing van het winkelcentrum mag Gerry blijven. De gemeente blijft met Gerry in gesprek voor en passend plekje. Gerry is vooral erg blij: “Ik wil iedereen bedanken: Jan, Jurjen, wethouder Broekhuizen en al m’n lieve klanten!”

Foto: Marcus Van Gelder