24 januari 2019

Komst Van der Valk Skoatterwald ambitie waardig voor Heerenveen!

Met de keuze voor het Van der Valk – hotel bij Skoatterwald gaat de PvdA Heerenveen voor ambities. Een ambitieus horeca-project met nieuwe banen, hand in hand met de sport en extra omzet voor ondernemers in Heerenveen. Het zal ook het toerisme in de regio een nieuwe impuls geven.

PvdA Heerenveen zet hierbij in op een betere aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt, waar het gaat om horecapersoneel. “Er is nu al een tekort aan goed horecapersoneel en daar komt het van der Valk hotel nog bij”, aldus fractievoorzitter van PvdA Heerenveen Wanda Ottens. Door onderwijs te verbinden aan dit initiatief versterkt het elkaar. PvdA wil dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, uitkeringsgerechtigden en 50+-ers die moeilijk aan het werk kunnen komen aan een baan in de horeca worden geholpen door scholing, goed en zeker werk krijgen. Daarbij legt de PvdA de nadruk op het betrekken van kleine ondernemers bij de Van der Valk-plannen.

Ook heeft PvdA Heerenveen een motie van de VVD gesteund om de inwoners van Skoatterwald te betrekken bij de herinrichting van hun wijk, na de komst van het Van der Valk hotel.

Wanda Ottens:”De wijk heeft de afgelopen periode volop mee gediscussieerd over de komst van een Van der Valk. Er waren tegenstanders, maar ook bewoners die ambities en kansen zien. Al die energie moeten we nu gebruiken om samen het unieke en eigenheid van het Skoatterwald een extra impuls te geven.”