22 juni 2020

PvdA Heerenveen gaat voor een gezond Thialf

Een meerderheid van de gemeenteraad in Heerenveen heeft maandagavond ingestemd met de bijdrage aan het herstelplan van Thialf.
De PvdA-fractie is blij dat er voortvarend aan de slag gegaan kan worden met de toekomst van Thialf.

Het herstelplan is nodig om te voorkomen dat Thialf de deuren moet sluiten voor de top- en breedtesport. De fractie van PvdA Heerenveen wil dat Thialf langdurig gezond blijft, de top- en breedtesport een belangrijke plek behoudt en verenigingen en alle andere gebruikers kunnen blijven schaatsen in Thialf. De fractie zet in op een top accommodatie met alle faciliteiten waarin een goed evenwicht is tussen de top- en breedtesport. De Heerenveense fractie weet dat er hard moet worden gewerkt aan de exploitatie, het gebruik en de bedrijfsvoering. Er zal een goed businessplan moeten komen en financiële steun van andere partijen en belanghebbenden.

Er zijn volgens de Heerenveense PvdA-fractie verschillende goede opties voor de toekomst van Thialf en wil graag dat deze opties snel worden onderzocht door het college, zodat er duidelijkheid komt voor de vele gebruikers van Thialf.