PvdA Heerenveen stelt vragen status stoppen trein bij Thialf

27 september 2019

De PvdA Heerenveen fractie heeft afgelopen voorjaar aandacht gevraagd voor het feit dat het NS station Thialf / Heerenveen-Zuid  niet in gebruik wordt genomen tijdens schaatswedstrijden en ijsstadion Thialf hierdoor minder goed bereikbaar is per openbaar vervoer. Er hebben afgelopen maanden diverse overleggen plaatsgevonden en nu het nieuwe schaatsseizoen van start gaat, met de eerste wedstrijden in het eerste weekend van november, heeft de PvdA schriftelijke vragen gesteld aan het college.

De Heerenvenese PvdA fractie wil weten wat tot toe de uitkomst is van de overleggen die hebben plaatsgevonden, wat de inzet is van het college als het gaat om het in gebruik stellen van het treinstation Thialf / Heerenveen-Zuid, wat het college de komende tijd gaat doen om er alsnog voor te zorgen dat het treinstation tijdens (schaats)evenementen in gebruik genomen kan worden en is het college het eens met PvdA Heerenveen dat er tijdens evenementen dit station opengesteld moet worden. PvdA Heerenveen wil snel duidelijkheid en blijft het op de voet volgen.

Waar ben je naar op zoek?