PvdA Heerenveen wil snel duidelijkheid voor zorgaanbieders

22 april 2020

PvdA Heerenveen wil snel duidelijkheid voor zorgaanbieders

Het coronavirus legt een enorme druk op de gezondheidszorg. Zo ook bij de zorgaanbieders in de gemeente Heerenveen. Bepaalde vormen van zorg worden vergoed door de lokale overheid. Door de strenge, noodzakelijke corona-maatregelen is er onrust ontstaan onder de zorgaanbieders. Zij vragen zich af of de gemaakte kosten wel vergoed blijven worden door de gemeente. De PvdA wil zeker zijn van goede zorg voor nu en in de toekomst en daarom is het van groot belang dat deze zorgaanbieders niet in de financiële problemen komen als zorg tijdelijk niet kan worden afgenomen, maar de kosten wel gewoon doorgaan.

Ook de uitwerking van de afspraken met het ministerie VWS en VHG over continuïteit van de financiering van het sociaal domein tijdens de coronacrisis gaf daarover geen duidelijkheid. Reden voor de PvdA-fractie Heerenveen om schriftelijke vragen aan het college van B&W te stellen.
De fractie wil weten of het college kennis heeft genomen van de uitwerking van de afspraken over de continuïteit van de financiering. Zij vraagt B&W ook hoe de communicatie verloopt met de zorgaanbieders in Heerenveen. Daarnaast dringt de PvdA er bij het college op aan om de zorgaanbieders in de gemeente Heerenveen snel duidelijkheid te geven. Zij zal dit op de voet blijven volgen en wil dat alle mensen die afhankelijk zijn van zorg, na de crisis terug kunnen vallen op hun vertrouwde en goede zorgverlener.

Waar ben je naar op zoek?