PvdA wil oplossing voor slechte bereikbaarheid Thialf per openbaar vervoer

26 februari 2019

De PvdA-fractie in de gemeenteraad van Heerenveen wil dat er snel een oplossing komt voor de slechte bereikbaarheid van het Thialf IJsstadion per openbaar vervoer. Afgelopen weekend bij het WK Sprint regende het weer klachten van bezoekers die voor het openbaar vervoer naar het ijsstadion te maken kregen  met 1 overvolle bus per uur vanaf het station van Heerenveen. Treinen stoppen niet meer op het speciaal hiervoor verbouwde station Heerenveen IJsstadion. De NS heeft dat station uit de dienstregeling gehaald. De PvdA-fractie is blij met de toezegging van wethouder Jaap van Veen dat de gemeente Heerenveen aan de bel gaat trekken bij ProRail en NS en ook een snelle oplossing wil.

Jaap Stalenburg: ”Wij ontvingen behoorlijk wat klachten. Voor mensen met lichamelijke beperkingen is Thialf per openbaar vervoer vrijwel onbereikbaar. Er gaat 1 overvolle bus per uur vanaf het station. Overleg tussen alle betrokkene partijen heeft tot niets geleid. De PvdA vraagt het college om in gesprek met NS en ProRail zo snel mogelijk tot concrete acties te komen. We zullen ook de Staten en Tweede Kamerfractie inschakelen. We zijn blij dat ook GroenLinks de landelijke en provinciale politiek gaat inschakelen. De huidige situatie is voor ons onacceptabel.”

Waar ben je naar op zoek?