Door op 30 juli 2017

PvdA wil ruimte voor Tiny Houses

De PvdA in Heerenveen wil dat de gemeente met de woningstichting in gesprek gaat over het mogelijk maken van Tiny Houses. Steeds meer jonge mensen zijn zoekende naar nieuwe woonvormen. Ze zijn minder gericht op bezit waardoor ze minder ruimte nodig hebben. “Ga maar eens na; voor een uitgebreide muziek- of filmcollectie heb je geen grote boekenkast meer nodig. Muziek luister je via een app en films kijk je op Netflix,” legt raadslid Jurjen Meijer uit. Bijkomend voordeel zijn de lage maandlasten.

De PvdA wil dat de gemeente en woningstichting gaan kijken of de woningen energie neutraal gemaakt kunnen worden en deels zelfvoorzienend, met bijvoorbeeld een moestuin. De PvdA ziet inbreidingslocaties als geschikte locaties. “Een locatie, dichtbij de voorzieningen heeft de voorkeur. Het is fijn om de bios, de kroeg en de restaurants op loop- of fietsafstand te hebben,” stelt Meijer. De PvdA ziet het ook als een mooie kans voor Nieuwehorne. De PvdA heeft er vertrouwen in dat het een succes gaat worden. Ook in omringende gemeenten zijn er al Tiny Houses. Om te kijken wat de mogelijkheden zijn stelt de fractie vragen aan het college van B en W.

Waar ben je naar op zoek?