Door Jelle Zoetendal op 7 november 2013

Stimuleringsgeld moet bij lokale bedrijven terecht komen

De gemeente Heerenveen heeft nieuw grondbeleid vastgesteld. Ze gaat naar een meer passieve opstelling in veel  projecten en plannen. Voor het stimuleren van de kavelverkoop is voorgesteld een korting van 20% op de kavelprijs te geven en een energievoucher in het leven te roepen.

“We zijn nog niet 100% overtuigd van de effectiviteit van deze maatregel” aldus fractievoorzitter Jelle Zoetendal. “Voor ons is vooral belangrijk dat een eventuele financiële prikkel bij de lokale bedrijven terecht komt” vervolgt hij. De PvdA heeft daarom verzocht om bij de uitwerking van de maatregelen te onderzoeken of er een voorwaarde voor inschakeling van lokale bedrijven opgenomen kan worden.

Dan komt de omzet en het werk bij de installateur uit Heerenveen, de aannemer uit Jubbega en de Hovenier uit Katlijk en brengen we niet alleen geld in het laatje van de gemeente, maar stimuleren we ook de werkgelegenheid, aldus Zoetendal.

Jelle Zoetendal

De gemeente Heerenveen heeft prachtige dorpen en wijken en dat wil ik graag zo houden. Sterke scholen met goed onderwijs. Meer werk en goede sociale zekerheid. Mensen helpen een passende baan te vinden. Dat is wat ik wil! Iedere wijk en ieder dorp is uniek en vraagt zijn eigen aanpak. Daar zet ik mij samen

Meer over Jelle Zoetendal