11 maart 2016

Uitreiking Zilveren Duim

Donderdag 10 maart jl heeft onze wethouder Jelle Zoetendal weer de jaarlijkse vrijwilligers prijzen uitgereikt. De Zilveren Duim werd donderdag voor de elfde keer uitgereikt. Het is een initiatief van de Heerenveense Courant, het Vrijwilligers Servicepunt, en het gemeentebestuur van Heerenveen.

De vrijwiligersprijs individueel werd gewonnen door Mies de Roode en Kirsten van Lievenoogen. Mies de Roode en Kirsten van Lievenoogen kregen de prijs voor hun werk als natuurgids. Sinds jaar en dag zijn ze namelijk enthousiaste natuurgidsen voor het Instituut voor Natuureducatie en Duurzaamheid (IVN).

In de groepscategorie ging de Zilveren Duim naar Survival De Knipe.
Met ruim 5000 deelnemers is de Survivalrun in de Knipe het grootste outdoor evenement in de gemeente Heerenveen. En die wordt opgezet door louter vrijwilligers. Reden voor een prijs, meende de jury donderdagavond. Dit jaar is er zelfs sprake van een jubileumeditie van de Survivalrun.

Tot slot kreeg Jan Post uit Nieuwehorne de publieksprijs. Jan Post maakt zich in dit dorp op velerlei terrein verdienstelijk als vrijwilliger. Hij maakt deel uit van Plaatselijk Belang, heeft een bestuursfunctie bij Stichting Horne Sport en is ook nog actief binnen de toneelvereniging.

Het was weer een zeer geslaagde avond die ook nog muzikaal werd ondersteund door zangeres Katja Poltavets. Zij is de voormalige Stem Van Heerenveen en zorgde in de pauze voor een uitstekend muzikaal intermezzo. De Friese cabaretiers van Hymphamp vermaakten het publiek met hun mooie schetsjes.