Door op 25 augustus 2014

Verkeersveilige oversteek Mr. Kanschool Jubbega

Om de nieuwe verkeersveilige oversteek te bekijken zijn Statenleden Henni van Asten en Wanda Ottens samen met Betty van der Ven, woordvoerder Onderwijs PvdA Heerenveen, op woensdag 20 augustus op bezoek geweest bij de Mr. Kanschool in Heerenveen.

Ottens: “Twee jaar geleden kwam de schooldirecteur bij ons met het probleem van een onveilige oversteeksituatie. Waar kinderen moesten oversteken reden auto’s en bussen heel hard. Hier moest verandering in komen.”

Door een motie van de PvdA en veel creatieve inzet is er een veilige oversteek gekomen. Zo zijn er 3D-handen en het woord ‘SKOALLE’ op het wegdek geschilderd. Verder zijn er waarschuwingsborden geplaatst met daarop tekeningen van schoolkinderen. Door dit alles lijkt de weg optisch smaller en worden automobilisten geattendeerd op de oversteek.

Ottens: “Wij zijn blij dat er zo’n goede oplossing is gevonden voor dit probleem. Nu kunnen alle kinderen weer veilig oversteken”. De officiële opening van de oversteek zal medio september plaatsvinden.

Waar ben je naar op zoek?