PROVINCIALE STATENVERKIEZINGEN VINDEN EENS IN DE 4 JAAR PLAATS.
De eerstvolgende Statenverkiezingen zijn op 15 maart 2023.

11-02-2023
Verslag van het werkbezoek. (klik op onderstaande link)

Zaterdag 11 februari a.s. organiseert de PvdA Heerenveen, een werkbezoek aan Oudeschoot en Sportstad Heerenveen. ’s Morgens van 10.00 tot 11.30 uur houdt onze wethouder Jelle Zoetendal een inleiding over woningbouw, energiearmoede en verduurzaming van woningen. Huurdersbelangenvereniging Heerenveen is ook bij deze bijeenkomst aanwezig.
Daarnaast zijn Attje Kuiken, fractievoorzitter van de Tweede Kamer, Edou Hamstra, lijsttrekker voor de PvdA, een aantal Statenleden en ons kandidaat Statenlid Daan Olivier aanwezig. Wanda Ottens, fractieleider van de PvdA Heerenveen is als dagvoorzitter aanwezig.

Vanaf 12.00 tot 13.00 uur gaan we met Attje, Edou en onze plaatselijke PvdA’ers een rondje lopen door het centrum, om in gesprek te gaan met de kiezers.

Om 13.00 uur gaat in Sportstad Heerenveen onze wethouder Sybrig Sijtsma het werkbezoek vervolgen, met het onderwerp sport en gezondheid. Tjalling van den Berg en Rinse Bleeker sluiten hierbij aan.

28-01-2023 Werkbezoek vv Heerenveen

Afgelopen zaterdag 28 januari jl. bezocht een delegatie van de PvdA de VV Heerenveen. Het grote vraagstuk bij de meeste sportverenigingen is de zorg over de gestegen energieprijzen. Sportverenigingen kunnen nauwelijks rondkomen en bij VV Heerenveen wordt doordeweeks na trainingen koud of niet gedoucht.

Ons PvdA Tweede Kamerlid Mohammed Mohandis probeert bij de minister van VWS aandacht te krijgen voor deze problemen, omdat veel sportverenigingen in grote problemen komen. Nog eens versterkt door de gevolgen van de coronacrisis, waardoor sporters en begeleiders afhaakten.

Mohammed Mohandis maakt op dit moment een toer door Nederland en bezocht afgelopen zaterdag de vv Heerenveen samen met de Heerenveense statenkandidaten Daan Olivier en Jaap Stalenburg. Ook was er een Heerenveense delegatie aanwezig met ondermeer wethouder Sybrig Sytsma, die sport in de portefeuille heeft. Het was een prima bijeenkomst, waarbij van VV Heerenveen Wiepkje Elsinga en Jacques Peters aanwezig waren en hun zorgen deelden met Mohammed, Daan, Jaap en Sybrig. Dit onderwerp krijgt in ieder geval nog een vervolg.

Naast de problemen van de VV Heerenveen sprak ook sportcoach Tjalling van den Berg over de bewegingsarmoede onder de jongeren.

Bij de PvdA staat de komende jaren een actief vitaliteitsbeleid voorop, waarbij de inzet moet zijn dat de provincie in 2030 de gezondste regio in de wereld is. Oud-topsporter en inwoner van Heerenveen Daan Olivier zal zich hier met volle energie op storten als kandidaat-statenlid.