Werkbezoek Edou Hamstra

14 februari 2023

Zaterdag 11 februari organiseerde de PvdA-Heerenveen een werkbezoek over wonen, energiearmoede en verduurzaming.
Wethouder Jelle Zoetendal vertelde hoe op dit moment de stand van zaken is en mevrouw Janneke Koopmans van Huurdersbelangenvereniging Heerenveen sloot hier bij aan. Veel huurders zitten in de kou, omdat ze erg verontrust zijn over hun energierekening. Dat is natuurlijk een slechte zaak en wethouder Sybrig Sijtsma vertelde, dat de gemeente Heerenveen een noodfonds heeft voor mensen, die in de problemen komen met hun energierekening. Echter, er zijn op dit moment maar weinig aanvragen.

Na deze bijeenkomst zijn we z’n allen met energielampen en een flyer “Wij laten niemand in het donker zitten” naar het centrum van Heerenveen gegaan om ze daar uit te delen. Dat was een groot succes en de lampen waren dan ook snel aan de man/vrouw gebracht.

Hierna door naar Sportstad waar we, na een lunch, nog een mooie inleiding kregen van wethouder Sybrig Sijtsma over gezondheid en sport. Sybrig vertelde dat door veel problemen bij mensen, de gezondheid ook achteruit gaat, maar door aan sport en vrijwilligerswerk mee te doen bevorder je een gezonder leefklimaat. Tjalling van den Berg, ECO-coach bij Sportstad en Lutz Jacobi vertelden eveneens over hun ervaringen op dit gebied.

Al met al een geslaagde dag en we gaan als PvdA-Heerenveen volop inzetten met canvassen, rood op straat en flyers bezorgen!