5 februari 2022

Aftrap Campagne gemeenteraadsverkiezingen 2022

PvdA vraagt inwoners om mee te helpen: Maak verschil, kies voor goede en betaalbare woningen voor iedereen!

De verkiezingen staan voor de deur. Op 16 maart 2022 kunnen de inwoners in de gemeente Heerenveen naar de stembus. De PvdA heeft in haar verkiezingsprogramma met de titel: “een Bloeiend Heerenveen” een eerlijker en socialer koers voor Heerenveen beschreven.
Zaterdag plakte lijsttrekker Jelle Zoetendal het eerste makelaarsbord op een woning. “Wat is nu echt belangrijk? Dat we de woningnood oplossen en dat er een betaalbaar huis is voor iedereen in een fijne buurt” aldus Jelle. “Dit makelaarsbord valt op, omdat er in Heerenveen bijna geen betaalbare woning meer te koop staat. Wie deze week zocht naar een koopwoning in Heerenveen van rond de twee ton en drie slaapkamers had keuze uit vier woningen, waarbij de helft van de woningen ook nog in onderhandeling is met een koper. “En ik kon maar 1 betaalbare huurwoning vinden op Friesland huurt”

“Dit kan zo niet langer! Hier in Heerenveen slopen we geen sociale huurwoningen maar bouwen we betaalbare huizen. Hier in Heerenveen bezuinigen we niet op dorpshuizen maar investeren we in het behoud van voorzieningen in buurten en dorpen. Hier in Heerenveen bouwen we niet alleen voor mensen met geld, maar zorgen we voor een divers woningaanbod. Hier in Heerenveen zetten we dorpen niet op slot maar bouwen we naar aard en schaal bij de dorpen en sluiten we aan bij de plannen vanuit de dorpen zelf”, vervolgt Jelle zijn betoog.
De groep toehoorders groeit. Een makelaarsbord in de straat trekt de aandacht. Helaas nu nog geen woning te koop. Maar de PvdA heeft er een plan voor. Wij kiezen voor meer betaalbare woningen en hard optreden tegen huisjesmelkers en speculanten. De toehoorders maken kennis met “gewoan Jelle”. Hij wil werken aan gelijke kansen voor jong en oud. Voor een duurzaam Heerenveen. Een bloeiende gemeente waar niemand omheen kan. “Jij kunt op 16 maart direct impact maken, jij komt toch ook stemmen op 16 maart?” sluit Jelle af.
De volkshuisvestingsplannen van de PvdA Heerenveen zijn vanaf vandaag te vinden op de website  https://heerenveen.pvda.nl daar lees je meer over wonen, meedoen, duurzaamheid, werk en veel andere onderwerpen. En heb je nog een vraag? Die kan naar [email protected]