1 mei 2020

Inzameling oud papier

Sinds jaar en dag hielpen de ouders van de basisscholen in onze gemeente mee met het verzamelen van oud papier. En de scholen kregen hiervoor een mooi bedrag per jaar, waar de scholen leuke dingen voor konden doen, zoals excursies, laatste schooldag, bibliotheekboeken etc.

De laatste jaren bracht helaas het oud papier niet meer zoveel op en is in de raadsvergadering van 20 april jl. besloten,  dat Omrin voortaan de papiercontainers gaat legen. Dat is jammer voor o.a. basisscholen die hun inkomsten gaan missen. Voorlopig krijgen de scholen een afbouwregeling van de gemeente en er is nu een mogelijkheid, dat de ouders in de omgeving van de school het zwerfafval gaan opruimen.
Hiervoor krijgen ze dan een vergoeding, die weer ten goede komt aan de scholen. Na 1 jaar gaan we evalueren.
De PvdA-fractie gaat dit nauwlettend volgen, want de extra inkomsten voor de scholen is van essentieel belang voor extra dingen in de school.