PvdA blij met steun van Frans Timmermans voor lokaal energieplan

11 maart 2022

De Heerenveense PvdA wil samen met de PvdA-afdelingen van Leeuwarden en Súdwest Fryslân, oplossingen voor de hoge en oplopende energierekeningen. Deze werd vrijdag aangeboden aan Frans Timmermans, in onze provincie. Lijsttrekker Jelle Zoetendal: “we komen met maatregelen, die ervoor zorgen, dat wonen en leven voor iedereen betaalbaar blijft. ” De PvdA wil duurzame maatregelen verder stimuleren in de gemeente, maar ook inwoners direct compenseren.

Frans Timmermans (PvdA-politicus en Eurocommissaris)noemde het plan een GOED PLAN en een mooie aanvulling op de huidige verduurzaamheidsopgaven.

Er wordt een fixbrigade opgezet, een groep kundige mensen, die inwoners snel en simpel kunnen helpen met het installeren van isolatiemaatregelen
voor koop- en huurwoningen. Daarnaast worden mensen geholpen met het afsluiten van een energiecontract en wordt bijzondere bijstand aangesproken, om te hoge stookkosten te compenseren.

De PvdA wil, dat niet alleen de lagere inkomens, maar ook de middeninkomens van de voordelen kunnen profiteren.