PvdA Heerenveen op bezoek bij Fijn Wonen

11 maart 2022

De PvdA Heerenveen was vandaag op bezoek bij Fijn Wonen, de nieuwe fabriek van Van Wijnen in aanbouw.

Immers in ons verkiezingsprogramma hebben wij wonen bovenaan staan. Hoe mooi is het dan, dat wij in Heerenveen Van Wijnen Bouwgroep hebben, die op dit moment bezig is een woningfabriek te realiseren. Hier worden straks 4000 woningen per jaar gebouwd in de fabriek.
In een tijd van woningnood, schaarste aan grondstoffen en mankracht, fors gestegen bouwkosten, circulariteit en energieneutraal bouwen is voor veel Nederlanders een betaalbare woning nauwelijks nog weggelegd. Daarom gaat Fijn Wonen anders bouwen: sneller, goedkoper en schoner, zo circulair mogelijk. Dat gaat gebeuren in deze nieuwe woningfabriek. We kregen een boeiende introductie, onder het genot van een kopje koffie en daarna een indrukwekkende rondleiding.

Wethouder Jelle Zoetendal, Jan Elsinga , Masite Ersoy en Betty van der Ven waren onder de indruk van wat er bij Fijn Wonen wordt gepresteerd!