PvdA stemt in met Themabegroting 2024 – 2027

10 november 2023

De PvdA heeft 9 november j.l. ingestemd met de Themabegroting 2024 – 2027.
“De PvdA is blij met de extra investeringen voor het sociaal domein, zegt fractievoorzitter Wanda Ottens. Ondanks de bezuinigingen, die ons ook te wachten staan, is een extra vangnet voor de mensen, die het financieel moeilijk hebben in deze roerige tijd, heel belangrijk.
Wij vinden het fijn, dat de AV Frieso in stand blijft, hoewel de discussie over het handhaven, volgend jaar terugkomt. Met deze extra financiële middelen kunnen we bijvoorbeeld ook de jeugd een extra steuntje in de rug geven, voor sport en cultuur. Dit is waar onze gemeente goed in is”.

De PvdA vindt, dat de gemeente met deze Themabegroting, ook goede stappen zet, in de vernieuwing van het centrum en een voortvarende start maakt met een cultureel kwartier, waardoor al onze inwoners nog beter kunnen profiteren van het culturele aanbod.

De PvdA Heerenveen wil graag extra aandacht voor de hoeveelheid politie op straat. We vinden dat er landelijk te weinig oog is voor het platteland en daarover moet B en W in gesprek blijven met het Rijk en de Veiligheidsregio.

Wanda Ottens bij de behandeling van de begroting 2024 – 2027:”Bij deze spreek ik dan ook namens de PvdA veel vertrouwen uit namens de PvdA voor de werkwijze van onze gemeente, de ambtenaren en het college. Het verbinden met elkaar, elkaar steunen en toch onze toezichthoudende en controlerende rol scherp houden, kan alleen maar vanuit verbinding en onderling begrip”.