Door Oeds Westerhof op 12 november 2021

Bijeenkomst Skoatterwâld

Dinsdagavond, 9 november, heeft de fractie van de PvdA in Skoatterwâld een bijeenkomst georganiseerd onder de noemer “Fractie op locatie”.

De bewoners brachten weer een aantal punten naar voren, zoals parkeren bij de school en onvrede over de handhaving van het parkeren en natuurlijk ook het veel te hard rijden in de wijk. Verder waren er natuurlijk veel vragen over de supermarkt. Al vele jaren staat een supermarkt hoog op het lijstje van de bewoners van Skoatterwâld. Als PvdA hebben we geen problemen met een supermarkt, maar niet in de omvang van een supermarkt in het voormalige gebouw van Bos, Tuin en Dier. We hebben als gemeente ook afspraken gemaakt met de huidige supermarkten in Heerenveen. We gaan met de bewoners en het wijkteam kijken wat er wel mogelijk is.

Ook is er behoefte aan een plek waar voorzieningen zijn. In eerste instantie waren die bij De Spil, maar zo langzamerhand hebben de scholen deze ruimtes ingenomen. Verder kwam het openbaar vervoer voorbij.

Daarnaast kwam er een opmerking over de sociale woningen bij De Spil. Doordat het niet langer is toegestaan, dat woningbouwcorporaties maatschappelijk vastgoed in hun bezit hebben, zijn de huizen van de Spil in handen gekomen van een Projectontwikkelaar. Hierdoor kalven de sociale woningen snel af en zijn erbij De Spil geen sociale woningen meer. Dat vinden wij als PvdA heel spijtig.

Het was een aangename bijeenkomst en als PvdA fractie gaan we kijken waar we, met de bewoners van Skoatterwâld, een aantal punten kunnen verbeteren.
We gaan aan de slag!

Oeds Westerhof

Wie ben je en wat doe je in het dagelijks leven? Mijn naam is Oeds Westerhof, ik woon in het mooie dorp Oranjewoud. Sinds kort alleen, want mijn zoon en dochter studeren, maar gelukkig is mijn vriendin Sylvia ook regelmatig hier. In het dagelijks leven leid ik projecten en organisaties op het gebied van cultuur,

Meer over Oeds Westerhof