PvdA-fractie zet zich in voor UNISFlyers

8 december 2018

PvdA-fractie zet zich in voor UNISFlyers

De raadsfractie van de PvdA Heerenveen begrijpt de beslissing van burgemeester Tjeerd van der Zwan om voorlopig de ijshockeyhal van Thialf te sluiten. De PvdA vraagt wel aandacht voor de problemen waarmee de ijshockeyclub UNISFlyers zijn geconfronteerd en hun zorg over de toekomst.

Fractievoorzitter Wanda Ottens: ”Veiligheid voorop, dus is er voor ons geen enkele twijfel over de beslissing van de burgemeester. We zullen de komende weken met het College nog wel spreken over de verantwoordelijkheid over de ontstane situatie en hoe dat onderzocht moet worden. Nu staat voorop dat wij keihard achter de UNISFlyers staan en vinden dat de club niet de dupe mag worden van de tijdelijke sluiting van de hal. We zullen met het college en de UNISFlyers zelf gaan praten over hoe we kunnen voorkomen dat deze voor de Heerenveense gemeenschap zo belangrijke ijshockeyclub in de problemen raakt. De Flyers zijn via een unieke sportgeschiedenis verbonden met deze gemeente. Heerenveen is het ijshockeymekka van Nederland. Niet alleen topsport, maar er is ook een bloeiende jeugdafdeling met honderden leden in de hele regio.”