2 juli 2021

PvdA Heerenveen zoekt jou!

De gemeenteraadsverkiezingen komen eraan (16 maart 2022). De afgelopen 4 jaar hebben we ons met hart en ziel ingezet voor betaalbare woningen, veilig sociaal bestel en het beschermen van kwetsbaren in de samenleving. Daar gaan we de komende jaren mee verder.

Wij zoeken gemeenteraadskandidaten. Voel jij je betrokken bij je eigen dorp of wijk in onze gemeente Heerenveen? Vind jij net als wij dat de gemeente Heerenveen eerlijker, socialer en duurzamer moet worden? Zie je concrete zaken om je heen die je wilt veranderen? Dan is de lokale politiek misschien iets voor jou!

De PvdA Heerenveen wil in de Gemeenteraad een herkenbaar sociaaldemocratisch geluid laten horen. Je hebt een heldere en sociaaldemocratische visie op de maatschappij. Je bent in staat om het verkiezingsprogramma van de PvdA onder woorden te brengen en begrijpt wat er moet gebeuren om onze doelen te realiseren. Je bent enthousiast en gedreven om daaraan jouw bijdrage te leveren. Niet alleen in de Raad, maar vooral ook in de gemeente. Je bent zichtbaar en herkenbaar voor de inwoners van de gemeente Heerenveen.

De opgestelde profielschets is de leidraad voor de selectie van kandidaten. Het profiel stelt hoge eisen aan kwaliteiten van potentiële kandidaten. Beschik je niet over alle mogelijke vaardigheden en kwaliteiten? Dat is niet erg, zeker wanneer je bereid en in staat bent bepaalde vaardigheden en kwaliteiten te ontwikkelen middels scholing. We nodigen iedereen met interesse graag uit om zich aan te melden en met de Kandidaatstellingscommissie in gesprek te gaan over je mogelijke bijdrage aan de fractie van de PvdA.

Klik hier voor de profielschets https://heerenveen.pvda.nl/wp-content/uploads/sites/105/2021/07/profielschets-GRleden-PvdAHeerenveen-3-4.pdf

Heb je interesse? Stuur dan je CV en motivatiebrief – onder vermelding van ‘Sollicitatie Gemeenteraad PvdA Heerenveen 2022’ – naar Carlos de Matos Fernandes, secretaris afdelingsbestuur Heerenveen. Gebruik hiervoor het e-mailadres: [email protected]. De sluitingsdatum is 20 augustus 2021.

De procedure is als volgt. De secretaris zendt na ontvangst van de sollicitatie de erecode en de bereidverklaring. Het ondertekenen van deze documenten is een voorwaarde voor de kandidaatstellingsprocedure. Alle sollicitanten die aan de voorwaarden hebben voldaan (sollicitatie, ondertekende erecode en bereidverklaring) worden in beginsel uitgenodigd voor een gesprek met de Kandidaatstellingscommissie.

Samen kijken we hoe jij het beste het verschil kunt maken!